Pytanie:
Czy fotografowie mogą wstępnie zwizualizować pełne ustawienia aparatu sceny w swoich głowach?
dpollitt
2011-07-27 19:10:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy doświadczony fotograf spacerujący ulicą bez sprzętu może wyobrazić sobie dokładnie jakie ustawienia działałyby z danym obiektywem / korpusem do uchwycenia sceny w tym momencie?

Podobnie czy mogliby na ślepo (bez pomocy sprzętu) mentalnie „pstryknąć” zdjęcia, głośno określając przysłonę, czas otwarcia migawki, ISO i ogniskową zdjęcia? Jak szybko mogą to zrobić?

Jeśli to możliwe, mile widziane będą osobiste doświadczenia lub profesjonaliści, którzy piszą o tej możliwości.

Podobne pytanie, skupiając się tylko na rozmiarze czujnika: Jak mogę wizualizować lub symulować wpływ różnych ogniskowych?

Każda pomoc w zrozumieniu pytania jest mile widziana. Starałem się jak mogłem :)
Wiem, że wielu użytkowników może tutaj spojrzeć na obraz po jego przechwyceniu i obliczyć ustawienia, które prawdopodobnie zostały użyte. To pytanie koncentruje się na zrobieniu tego w danym momencie, przed wykonaniem jakiegokolwiek zdjęcia i nadal poprawianiu ekspozycji.
Biorąc pod uwagę, że profesjonaliści albo używają światłomierzy, pewnego rodzaju pomiaru TTL, albo ćwiczą zdjęcia, aby uzyskać prawidłowe ekspozycje, usunąłbym część pytania dotyczącą uzyskania prawidłowej ekspozycji, chociaż wiedzieliby, czy chcą zmieniać stopnie poniżej nadmiernej ekspozycji. `` Jak szybko mogą to zrobić '' również wydaje się trochę głupie, ponieważ to sprawia, że ​​myślę o pomiarze prędkości obliczeniowych danych ze Star Trek;)
@Dreamager - To jest dokładnie to, o co mam pytanie, czy niektórzy mogą robić zdjęcia BEZ światłomierzy, TTL, zdjęć ćwiczeniowych lub jakiegokolwiek sprzętu? Podobnie jak robili to pierwsi fotografowie, ale w dzisiejszym świecie!
@Dreamager - „Jak szybko mogą to zrobić” było częścią pytania, ponieważ gdyby mieli przez pół godziny usiąść z ołówkiem i kalkulatorem, to chciałbym to zrozumieć. Jeśli zajmie im to mniej niż minutę, warto to zauważyć.
Coś w stylu „Patrzę na zachód słońca z kobietą, którą kocham i myślę, że F8 to 1/250”? :) ([reklama Canon 40D] (http://helloyoucreatives.com/post/4391438442/youre-ready-for-it))
Tak. Przed fotografią cyfrową trzeba być w stanie dotrzeć do sceny i ocenić stan oświetlenia i temperaturę barwową. Bez sprzętu liczy się doświadczenie.
Przed cyfrą to nie to samo, co przed sprzętem;) Mieli mnóstwo aparatów pomiarowych do kamer filmowych. A wcześniej wszystko, co było wokół ciebie, dysponowało tylko niewielkim wyborem mediów, których ujawnienie często zajmowało kilka minut, niezależnie od tego, co robiłeś
Sześć odpowiedzi:
Nir
2011-07-27 20:35:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy słyszałeś o zasadzie „słonecznej 16”? (W jasnym świetle słonecznym, gdy ustawisz przysłonę na f / 16, czas otwarcia migawki to 1 / ISO).

Właśnie sprawdziłem, ustawiłem aparat na f / 16, 1/100, ISO 100 i skierowałem go na obiekt w bezpośrednim świetle słonecznym, a miernik pokazał -1/3, następnie użyłem aplikacji na iPhone'a, aby znaleźć odpowiednią regułę dla otwartego cienia, skierowałem kamerę na mojego psa siedzącego w cieniu, a miernik wskazywał + 1/3.

Tak więc - stosowanie tych podstawowych zasad prowadzi bardzo blisko do prawidłowej ekspozycji, dobrze w zakresie dynamiki aparatu - i nie potrzebujesz nawet doświadczenia, aby z nich korzystać.

Teraz złożone sytuacje z wieloma lub zmieniającymi się źródłami światła to zupełnie inna historia.

Uwaga na temat „Sunny 16” - nie musisz używać f / 16 - f / 16,1 / 100, ISO100 to dokładnie taka sama ekspozycja jak f / 11,1 / 200, ISO100 (przysłona +1, czas otwarcia migawki -1) if / 8,1 / 400, ISO100 (przysłona +2, czas otwarcia migawki -2 ) lub jakąkolwiek inną kombinację, w której zmiany się kompensują.

Głosuj za „zasadą Sunny 16”. Nigdy o tym nie słyszałem, ale to bardzo się przyda. Wciąż uczę się takich małych sztuczek.
Tak, jednak trzymałbym się z daleka od f / 16 na większości obiektywów! Zwłaszcza jeśli jest słonecznie!
-1
Uwielbiam moje F / 2.8 :) Spróbujmy 1/3200 sekundy ...
Jest o wiele lepsza zasada: f / 8 i zapomnij o tym :)
ysap
2011-07-27 19:46:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Uważam, że jak wszystko profesjonalne, jest to kwestia praktyki. Zakładając, że ...

  1. Liczba niezależnych zmiennych do ustawienia kamery nie jest zbyt duża,

  2. Rozmawiamy o ograniczone pole zainteresowań (np. ulica, jedzenie, portret itp.),

  3. Kiedy mówisz „wizualizuj dokładnie”, tolerujesz część „dokładnie”,

... to doświadczony profesjonalista, który ma również wiedzę na temat mechaniki i teorii, z dużym doświadczeniem może zbliżyć się do pożądanego wyniku bez użycia instrumenty.

Myślę, że to coś w stylu "hmmm ... to jest pochmurny dzień ... góry pokryte śniegiem ... chyba potrzebuję f / 16 i 1/250sec". Taka ocena wynika z faktu, że wielokrotnie w przeszłości robił on zdjęcia pokrytych śniegiem gór.

drolex
2011-07-27 19:48:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, możesz to zrobić, ponieważ możesz „wyczuć” właściwe parametry do zastosowania dla dowolnego rodzaju oprzyrządowania technicznego przy użyciu kilku parametrów. Działa nawet w przypadku piekarników lub tosterów! Zawsze możesz dojść do punktu, w którym Twoje przypuszczenia dotyczące odpowiednich parametrów do zastosowania są całkiem dobre i przynajmniej wystarczająco dobre, aby nie używać światłomierzy itp.

To jest doświadczenie . Odtwarzając porównywalne sytuacje, będziesz w stanie intuicyjnie zrozumieć, czego potrzebujesz do konkretnego ujęcia. Oczywiście możesz osiągnąć ten punkt szybciej, używając kilku sztuczek:

  • bądź systematyczny: zacznij od wszelkiej możliwej pomocy i porównaj z przypuszczeniami.
  • może pomóc metodologia, też na początku. Możesz tu zobaczyć na przykład uproszczenie zasad systemu strefowego Ansel Adams dla fotografii krajobrazowej. Ale po jakimś czasie znalezienie odpowiednich ustawień stanie się naturalne.

Oczywiście może to zająć dużo czasu ...

Myślę, że trafiłeś prosto w głowę, kiedy powiedziałeś „doświadczenie”. Chodzi o to. Czy jesteś w tym punkcie, czy znasz fotografów, którzy są? Właśnie nad tym się zastanawiam.
Jestem niestety tylko hobbystą i nie jestem na tym etapie z aparatem. Udało mi się jednak osiągnąć ten punkt z porównywalnymi urządzeniami optycznymi (skanery 3D - bardziej złożone, ale masz podobne obawy), gdy korzystałem z nich 2 godziny dziennie, po 2 lub 3 miesiącach. Powiedziałbym, że sekret polega na regularności i metodyce. Wtedy znalezienie właściwych ustawień nie będzie wymagało zastanowienia.
Matt Grum
2011-07-27 21:01:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, generalnie mając wystarczające doświadczenie, możesz spojrzeć na scenę i ocenić ustawienia. Nie będziesz miał dokładnie racji przez cały czas, ale przez większość czasu będziesz blisko. To po części doświadczenie, a po części nauka nieufania własnym oczom.

Jest skończona liczba sytuacji, z którymi trzeba sobie poradzić, ponieważ ludzie mają ograniczone okno z wygodnymi poziomami światła. Zakładając, że stale wiesz, jakich ustawień używasz w różnych sytuacjach (np. Patrząc na czas otwarcia migawki / przysłonę / ISO w wizjerze), w końcu zorientujesz się, jakie ustawienia pasują do danej sytuacji (zmierzch, południe, biuro , koncert itp.)

Jak powiedziałem wcześniej, musisz nauczyć się nieufności wobec oczu. Oczy / mózg są zbyt dobre w dostosowywaniu się do różnych poziomów światła. Różnica między południem i po zachodzie słońca, ale wciąż wystarczająco jasna, aby większość ludzi mogła zobaczyć, dokąd zmierzają, jest ogromna. Musisz zmienić to, co widzisz i myślisz: mimo że nadal wygląda na jasny, robi się późno, a poziom światła prawdopodobnie od razu spadł ...

Juhele
2011-07-28 11:14:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że prawie każdy, kto zaczynał od aparatów w pełni manualnych, powinien umieć coś takiego zrobić - prawie w przybliżeniu.

Na przykład moim pierwszym aparatem był tani radziecki kompaktowy BelOMO Vilia (Вилия), która była całkowicie ręczna, więc muszę się nauczyć ustawiać ekspozycję (numer F, czas otwarcia migawki, ISO - który film załadować). Mój późniejszy aparat - moja pierwsza lustrzanka - Practica LTL-3 miał pomiar TTL z igłą w wizjerze pokazującą niedoświetlenie / ok / prześwietlenie, więc mogłem korygować własne ustawienia. Jednak ten, który miałem, był nieprawidłowo ustawiony i ma tendencję do prześwietlania moich zdjęć, więc muszę bardziej polegać na mojej osobistej ocenie.

Prawdopodobnie jest to powód, dla którego w większości przypadków nie jestem w stanie użyć trybu pełnej automatyki z moją lustrzanką cyfrową, ponieważ często chcę ustawić inne parametry niż aparat.

O ogniskowej: Ok, mam pewne podstawowe pojęcie o ogniskowej - coś w stylu „Och, ta ulica jest za wąska , więc powinienem mieć rybie oko, żeby móc strzelać do tego domu ”. lub „To za daleko i nie ma sensu próbować robić tego moim obiektywem 300 mm”. Ale nie mogę podać dokładnej ogniskowej.

PS: Nigdy nie nazwałbym siebie profesjonalistą :-)

+1 dla komentarzy na temat aparatów ręcznych. Rozpocząłem ćwiczenie polegające na kręceniu filmu co miesiąc starym Pentaxem K1000 i rejestrowaniu (ręcznie) ustawień każdego ujęcia. Robiąc to, zacząłem myśleć z wyprzedzeniem o konkretnych liczbach znacznie częściej niż przez lata, robiąc zdjęcia z moim dSLR, którego normalnie używam w trybie Av lub hiperprogramu.
Jonathan Watmough
2011-08-01 21:38:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy doświadczony fotograf spacerujący ulicą bez sprzętu może wyobrazić sobie dokładnie, jakie ustawienia działałyby z danym obiektywem / korpusem, aby uchwycić scenę w danym momencie?

Tak, jak odpowiedziało kilku innych osób, dokładnie tak było. Pod koniec lat 60-tych i wczesnych 70-tych mój tata robił zdjęcia jednym z poniższych:

http://www.wrotniak.net/photo/exakta/exa-gallery.html (Przykład 1a)

Brak pomiaru. Bardzo ograniczone czasy otwarcia migawki.

W praktyce nie było to tak trudne, jak się wydawało, ponieważ byłeś w dużej mierze ograniczony do przyzwoitych warunków pogodowych i oświetleniowych, które przy fotografowaniu głównie z czasem otwarcia migawki 1/60 - 1/125 dość dokładnie oszacuj aperturę dla różnych warunków oświetleniowych, powiedzmy f4 w warunkach marginalnych do f11 w jasnym świetle słonecznym.

Ponadto, film kolorowy nawet w latach 70. miał pewien zakres, w jakim można go było „wcisnąć”, aby uratować niedoświetlony obraz. Pomyśl o swoim wykwalifikowanym programiście fotografii z ulicy jako o odpowiedniku opcji „auto-poziomowania” w dzisiejszym oprogramowaniu fotograficznym.

Typowe obiektywy w tamtych czasach miały ogniskową 50 mm, która przybliża ludzki wzrok, więc większość ludzi po prostu sfotografować to, co widzieli, zamiast wizualizować, jak można zastosować obiektyw szerokokątny lub obiektyw zmiennoogniskowy. Oczywiście od tego czasu powiększenia stały się tańsze i bardziej popularne.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...